nordreaasen_ref.jpg

Stiftelsen Nordre Aasen

Care it utviklet et personalisert journalsystem for stiftelsen i 2018. 

Etter å ha sjekket opp eksisterende journalsystemer som var på markedet, tok de sjansen på å bli med på utvikling av Care it. De andre systemene ble alle for omfattende og «tunge».

De fikk bli med på utviklingen og tilpasset systemene etter stiftelsens behov. 

Fagadministrative systemer samles til én plattform, der de før hadde flere ulike manuelle systemer. Dette gjør dokumentasjonsplikten mer oversiktlig, og kvalitetssikring av arbeidet blir forenklet. 

Brukervennligheten til journalsystemet har vært første prioritet, og samarbeidspartnerne selv bestemmer funksjonalitet og grensesnitt – tilpasset aktørens behov. 

nordreaasen.no

Aberia

I februar 2021 skrev Care it kontrakt med Aberia, en avdeling i NHC Group. Selskapet er et av Nordens største helseforetak. 

 

Selve programmet er vanvittig brukervennlig. Vi har ansatte i alle aldere med ulike dataferdigheter, og alle omfavner Care IT sitt system. Dermed ble implementeringen veldig grei for oss, fordi det ble så godt mottatt, sier fag- og kvalitetsansvarlig i Aberia Distrikt Øst, Anette Øverland. 

 

Øverland har vært involvert i samarbeidet med Care it fra begynnelsen, og forteller at journalsystemet ble skreddersydd etter behov. 

 

Det har vært en fryd å samarbeide. Care it er veldig lydhøre, og har god forståelse for hva vi driver med og hva vi trenger, sier hun. 

 

I løpet av de siste ni månedene har Care it levert ti installasjoner, med prosjektering og opplæring. Det ville ikke vært mulig om systemet brukte en «tradisjonell teknologisk plattform».

 

Care it er 100% skybasert. Det fjerner behovet for serverkapasitet og -vedlikehold, og betyr at journalen kan brukes på alle enheter.

 

Samarbeidet så langt oppsummeres med varme ord av Øverland. 

 

Care it har vært utrolig kjappe til å få ting på plass. Dialogen er god, og de er veldig på tilbudssiden. 

aberia.no

aberia_ref.jpeg
ribo_ref.jpeg

Ribo

Da Ribo måtte begynne rapportering til Norsk pasientregister (NPR), en funksjon som ikke fantes i det tidligere systemet, ønsket de å bytte. Ved årsskifte 2020-2021 gikk Ribo over fra sitt tidligere journalsystem til Care IT.

 

Journalsystemet vi hadde kunne ikke knyttes opp mot NPR, samtidig var ikke daværende program fleksibelt nok for oss, sier administrasjonssekretær i Ribo, Tove Lise Næstby. 

 

Hun var med på samarbeidet med Care IT fra starten. Fagleder i Ribo, Linn Wold Lyngseth, roser brukervennligheten. 

 

Systemet er intuitivt. Selv dem uten de fremste dataferdighetene er overrasket over hvor lettfattelig programmet er. Nettopp det liker jeg best med Care IT sin løsning, hvor lite opplæring som behøves, sier fagleder i Ribo, Linn Wold Lyngseth.

 

Næstby forteller at Ribo sitt mål er å digitalisere alt, en av grunnene til at Care IT fungerer godt for dem, og trekker spesielt fram kartleggingen av behov og ønsker. 
 

Kartleggingen i forkant av at vi valgte Care IT var egentlig en fantastisk prosess. De forsto virkelig hvor mye vi måtte ha på plass før vi kunne vurdere skiftet. Det ble mange møter, og der vil jeg gi Care IT ros, sier hun. 

 

Med riktig veiledning fra Care IT ble prosessen effektiv og smertefri. 

 

Per Even har vært veldig god og holdt oss i ørene. Gjennomgangen var veldig systematisk. Eirik har hjulpet oss med bruken av programmet. Selv med alle spørsmålene vi pepret han med, fremsto han som verdens mest tålmodige person, sier Næstby. 

 

Mens RIBO utvikler seg, utvikler journalsystemet seg med dem.

 

Jeg synes det har vært en veldig god prosess, hvor vi har følt oss godt ivaretatt. Hvis man vet hva ønsket er, så blir programmet slik, sier Næstby. 

www.ribo.no